Verhaal achter VisitU

Verhaal achter VisitU

Waar het allemaal begon

Eind 2014, Drs. van Rooijen – toen nog medisch student – loopt de verpleegafdeling op om te vragen waar patiënten nu echt behoefte aan hebben in het ziekenhuis.

Gek genoeg kreeg hij niets te horen over de medisch inhoudelijke behandelingen, maar juist over hoe men zich voelde en wat daaraan verbeterd kon worden.

Het bleef niet bij 1 patiënt, honderden patiënten zijn ondervraagd, om erachter te komen waar we nog dat beetje extra kunnen bieden voor een beter verblijf in het ziekenhuis.

100% gaf aan meer contact te willen hebben met dierbaren, familie en vrienden, op het moment dat ze ziek zijn en in een kille ziekenhuisomgeving liggen.

Om aan deze wensen en behoefte te voldoen heeft Drs. van Rooijen, in samenwerking met het Reshape Innovatie centrum van het Radboud Ziekenhuis, de stap gemaakt om dit verder te onderzoeken. Contactmiddelen zoals skype, facetime, of het op bezoek gaan in het ziekenhuis bleken onvoldoende. Families wonen regelmatig ver van het ziekenhuis, of hebben geen geld om dagelijks heen en weer te rijden. Het onderhouden van een groot gezin of drukke baan beperkt ook in de mogelijkheden om iedere dag langs het ziekenhuis te rijden. Daarbij wil een patiënt wel graag de levensechte beleving hebben dat hij/zij bij dierbaren is.

Virtual reality bleek dé oplossing, de beleving. Maar dan wel op een manier die nog niet uitgevonden was. – Virtual Reality Livestreaming – om live de belevenis te hebben op een andere plek te zijn, werd ontwikkeld op basis van de wensen van de patiënten.

Hoe? Dat lees je verder op onze website!

 

 

img-3